ממצאים מטרידים: כך מונעות רשויות מקומיות, את הסיוע לעמותות הרווחה

נתן גולד No Comments on ממצאים מטרידים: כך מונעות רשויות מקומיות, את הסיוע לעמותות הרווחה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכליות מחזור רבות פזורות כיום ברחבי הערים הגדולות, כשמגמה זו הולכת וצוברת תאוצה, לכאורה מדובר במיזם חיובי שיחסוך לכם את הטרחה בהבאת הבגדים המשומשים לעמותות החסד שעוסקות בנושא. אולם, בממצאים שנחשפו אמש, מצטיירת תמונה שונה, של הטעיה ומסחור התרומות שלכם בסיוע הרשויות המקומיות, שמונעת מהעמותות להגיש את הסיוע שהם הגישו בעבר

בערב פסח האחרון כמו בכל פסח, כשניקיתם את הבית ורוקנתם את הארונות, בוודאי גם לכם יצא לפנות שקי בגדים משומשים ולא שמישים עבורכם. אז אם בחרתם להשליכם כלאחר יד למכלית המחזור הקרובה לביתכם, בוודאי עשיתם זאת בהנחה שאת הבגדים שלא תוכלו ללבוש יקבלו אנשים הזקוקים להם יותר.

על פי הנתונים, 70 אחוז מאותם בגדים מדלגים על הנזקקים בישראל ומגיעים ישירות לאפריקה, שם הם נמכרים תמורת סכומים משתנים. היתר נהפכים לסמרטוטים ונמכרים תמורת שישה שקלים לקילוגרם. עמותות הסיוע, לשם השוואה, שמוכרות לחברות המחזור, את בלאי הבגדים שאינם שמישים, יכולות להרוויח על אותם בגדים 60-90 אגורות לקילוגרם, וגם מנצלות את הרווח שנוצר כדי לתרום ארוחות לנזקקים.

למרות שהשיקול הפילנתרופי הוא המנחה כאן לכאורה, הממצאים שנחשפו אמש בחדשות 10, עולה, כי בחג הפסח האחרון, שיוועו עמותות הסיוע לתרומות שלכם שלא הגיעו אליהם. באותה עת הרשויות המקומיות, שנהנות מתמלוגים על הצבת מכליות המחזור ברשותן, לא חדלו מלהפנות למכלי המחזור הפרטיים שברחבי הערים – ולטעון בתוקף כי הבגדים המושלכים לתוכם נתרמים לצדקה.



0 תגובות